De WHO-code heet voluit de 'Internationale Gedragscode voor het op de markt brengen van vervangingsmiddelen voor moedermelk'.
Het betekent dat ouders zelf een keuze moeten kunnen maken voor de voeding van hun kind, zonder beïnvloeding van commerciële partijen. Dankzij de WHO-code is in Nederland de reclame voor babyvoeding onder zes maanden aan banden gelegd. De WHO-code is uitgebreider dan de Nederlandse Warenwet of de Europese wet- en regelgeving.
Ik houd mij aan de WHO-code in de meest uitgebreide vorm. Dit is de reden dat ik geen reclame zal maken voor specifieke merken. Verder woon ik geen scholingen bij die door fabrikanten van kunstmatige zuigelingenvoeding, babyvoeding, flessen of spenen worden gesponsord, en accepteer ik geen reclamematerialen van deze partijen.
De WHO-code wil:
De WHO-code is hier in het Nederlands te lezen.
Bronnen
https://www.nvwa.nl/over-de-nvwa/contact/klacht-indienen-bij-denvwa
https://www.ibfan.org/monitoring/
https://www.borstvoedingsraad.nl/siteAssets/PDF/Instrum ent%20weegpunten%20sponsoring.pdf
https://iblce.org/wp-content/uploads/2017/05/code-of-professional-conduct.pdf
http://stichtingbabyvoeding.nl/wp-content/uploads/WHO-Code.pdf
Lactatiekundige Het Melkmeisje
KvK nr: 81374879
NVL: 74911
IBCLC: L-25161
BTW: NL002938697B14
IBAN: NL41 KNAB 0604684460
AGB: 90110231/90069162